Tuesday, May 11, 2010

Apabila sesuatu yang dirancang tidak menjadi

Pening...Pedih...Sakit...arghhhhhhhhhh...aku mengalaminya sekarang...


Alkisah aku mndapat satu kontrak dari Sarawak Oil Palm..pada mulanya memang takut hendak menerima tawaran ini..Antara yg aku fikirkan ialah masalah pekerja..Tetapi aku mnguatkn hati dgn berkata "Semuanya boleh diuruskan"..Dan aku telah pun menerima tawaran itu...

Pada mulanya segalanya berjalan dengan lancar..Perbincangan telah pun diadakan dengan pihak Sarawak Oil Palm..berkenaan bayaran, tempat tinggal, bidang kerja dan tempoh masa yang dihadkan utk mnyelesaikan kerja yang ditetapkn...bidang kerjanya agak mudah..membuat prunning( memotong) pelepah kelapa sawit..keluasan tanah ialah 52 ha..dengan 1 ha mngandungi 156 pokok..dengan bayaran sebanyak ehem2 (rahsia)...

Pencarian pekerja pun bermula..dengan bantuan seorang rakan dari indonesia berjaya mndapatkan jumlah pekerja yg diinginkan..Setelah menunggu selama 1 minggu perkara yang tidak diingini pun berlaku...dengan menghampiri masa dan tarikh yg dijanjikan dengan pihak Sarawak Oil Palm perkara ini pun berlaku..pekerja2 yg telah berjanji utk berkhidmat tidak dpt utk datang dan bekerja di atas masalah2 teknikal..Adusssssssss...2 hari lg bebb...mana nak cari org...Siapa yang sanggup? hanya org indonesia saja yang boleh diharapkn..hendak mengharapkn org tempatan, tak payah la..mana standard kerja ladang...
Apa yg hendak aku katakn pada pihak Sarawak Oil Palm..Tunggu? Ada masalah teknikal? Tipu?arggggggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

aku buntu............................................................................................

Tetapi setelah aku beberapa hari..akhrnya aku mndapat berita yg gembira...walaupun hanya mndapat separuh daripada pekerja yg aku nk tetapi aku dah boleh menarik nafas lega...ALhamdulillah......

0 comments: